گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

گذشت عمرم ز نیمه و نیامدی

طبقه بندی موضوعی

در روایات اسلامی بیانگر نشانه های ظهور امام مهدی(علیه السّلام)
 
از دو آتش یاد شده است:
 
 
1. آتشی از مشرق که همان آتش ستارۀ دنباله دار در آسمان است و سه تا هفت روزدر ماه رمضان می درخشد و همۀ اهل زمین آن را می بینند. 
 
2. آتشی از حجاز در میان سنگ و گل برافروخته می شود که از آن آتش گردن شتران در شهر بُصری در شمال سوریه می درخشد، و آن همان آتش فوران آتشفشان در حجاز است. 
 
بنا بر این، هیچ کدام از دو آتش نشانۀ ظهور یادشده در روایات که یکی از شرق آسمان پدیدار می شود و دیگری از حجاز که در مغرب زمین است، ارتباطی با آتش گرفتن چاههای نفت عربستان سعودی که در شرق این کشور و منطقۀ ظهران قرار دارند ، ندارند، و برخی نویسندگان که چنین احتمالی داده اند، نه تخصّص در روایات مهدوی و آخر الزّمانی دارند و نه از علم جغرافیا برخُردارند!
 
✔️برگرفته از: جهان در آستانۀ ظهور 
 
پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی
 
@joinchatakheruzzaman
--------------------
 
https://t.me/akherin_dowran/66
==============
https://t.me/joinchatakheruzzaman/1339
 

گفتنی است، در سرزمین حجاز، دهانه های آتشفشانی و زمینهای پُر از سنگهای سیاه و سوختۀ بسیاری وجود دارند، و در گزارشهای تاریخی نیز به فعّال شدن آتشفشانی در مدینه در دوران نادانی عربها و در سدۀ نخست و سدۀ هفتم اسلامی اشاره شده است(14)، و برخی کارشناسان معاصر عربستانی و غیر ایشان هم در بارۀ وقوع انفجارهای آتشفشانی و زلزله های مهیب و ویرانگر در بخشهایی از حجاز، مانند خَیْبَر و عِیص، در شمال مدینه و مناطق میان مکّه و مدینه، در آینده ای نزدیک، هشدار داده اند.

نیز شایستۀ یادآوری است، برخی نویسندگان معاصر می گویند، آتش‏ بزرگی که در آخرالزمان در سرزمین حجاز آشکار می شود، ممکن است، حاصل انفجار موادّ نفتی و چاههای نفت کشور عربستان سعودی بر اثر جنگ یا حادثه‏ای دیگر باشد، و این، سخن درستی نیست. زیرا بیشتر میدانهای نفتی عربستان سعودی در مناطق واقع در شرق سرزمین حجاز تا سواحل خلیج فارس قرار گرفته‏اند، و حجاز در غرب این کشور می باشد. بنا بر این، بی گمان، ظهور آتش در حجاز بر اثر فوران آتشفشانهای موجود در این سرزمین، به ویژه در شمال شهر مدینه یا در جنوب آن، خواهد بود که برخاستن آتش به هوا و روان شدن گدازه های آتشفشانی بر روی زمین را در پی دارد.

https://pishgooei.persianblog.ir

 

  • چشم انتظار گل نرگس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">