گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

گذشت عمرم ز نیمه و نیامدی

طبقه بندی موضوعی

http://www.parvaresheafkar.com/biography/dr-ali-hajimiri

زندگینامه علی حاجی میری – مخترع

بیوگرافی علی حاجی میری,دکتر علی حاج میری,دکتر علی حاجی میری
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 9 امتیاز : 3.8]

 

بیوگرافی علی حاجی میری

در زندگی نامه علی حاجی میری اینگونه آمده است که: علی حاجی‌ میری استاد، مخترع و کارآفرین در حوزه مهندسی برق است که در حال حاضر دارای کرسی استادی تامس جی. مایرز مهندسی برق در مؤسسه فناوری کالیفرنیا (کلتک) است.

تحصیلات علی حاجی میری

بیوگرافی علی حاجی میری,دکتر علی حاج میری,دکتر علی حاجی میری

دکتر حاجی میری لیسانس مهندسی برق خود را از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس و پی‌ اچ‌ دی خود را از دانشگاه استنفورد دریافت کرد. او که برنده مدال طلای المپیاد ملی فیزیک و مدال برنز بیست‌ و یکمین المپیاد بین‌ المللی فیزیک در هلند است، در سال 1998 به عنوان دانشیار مهندسی الکترونیک و رئیس آزمایشگاه‌ های میکروالکترونیک و نویز به مؤسسه فنی کالیفرنیا ملحق شد. زمینه‌ های اصلی تحقیقات وی مدارهای پیوسته با سرعت بالا و RF  است.

دستاوردها و افتخارات علی حاجی میری

زندگی نامه علی حاجی میری,زندگینامه علی حاجی میری,علی حاج میری

حاجی میری و دانشجویانش در ۲۰۰۴ اولین رادار روی تراشه جهان را در فناوری سیلیکان نشان دادند. از این فن‌ آوری می‌ توان در طیف وسیعی از کاربردهای گوناگون بهره گرفت. برای مثال می‌ توان از این ریزتراشه در تهیه یک شبکه ارتباطاتی بی سیم و با فرکانس بالا استفاده کرد که با هزینه‌ ای اندک امکان جایگزینی فیبرهای نوری را که هم اکنون برای ارتباطات فراسریع به کار می‌ روند، فراهم می‌ کند. این ریزتراشه با سرعت 24 گیگا هرتز (24 میلیون بار در ثانیه) عمل می‌ کند که سرعت بی نهایت بالایی به ویژه برای انتقال داده‌ ها در شبکه اینترنت است.
دکتر علی حاجی میری نویسنده کتاب «طراحی برای نوسانگر صدای پایین» بوده و چندین نشست آمریکایی و اروپایی برگزار کرده است. او همچنین دستیار سردبیر انتقالات بر مدارها و سیستم‌ ها و مجله مدارهای حالت جامد (jssc) موسسه IEEE  و عضو هیات برنامه فنی کنفرانس بین‌ المللی این مجله و هیات برنامه فنی کنفرانس بین‌ المللی طراحی هدفمند رایانه‌ای (ICCAD) می‌ باشد. دکتر حاجی‌ میری همچنین سردبیر میهمان IEEE Transactions on Microwave Theory and Techniques است. وی برنده مشترک جایزه مقاله 1997 Jack kilby  از کنفرانس بین‌ المللی مدارهایISSCC  بوده و سه بار نیز برنده جایزه همکاری دانشکده IBM  و جایزه مؤسسه ملی علوم CAREER  شده است.
دکتر حاجی میری در ۳۲ سالگی بعنوان یکی از ۳۵ کارآفرین برتر زیر ۳۵ سال جهان انتخاب شد.
  • چشم انتظار گل نرگس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">