گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

گذشت عمرم ز نیمه و نیامدی

طبقه بندی موضوعی

صدای عدالت انسانی

✍«جرج سجعان جرداق» در سال ۱۹۳۱ میلادی در منطقه «مرجعیون» لبنان و در یک خانواده مسیحی ارتدوکس و اصیل متولد شد. پدر و مادر وی اگرچه مسیحی بودند اما به امام علی (علیه السلام) عشق می‌ورزیدند و این عشق در منزل آنها متجلی بود به نحوی که بر سر در خانه خود عبارت «لا فتی الا علی، لا سیف الا ذوالفقار» را نصب کرده بودند.



🔻خانواده و اقوام جرداق همه از تحصیلکردگان و روشنفکران محل تولد وی بودند. پدر جرداق مهندس و عمویش دانشمند بزرگ ریاضی بود. اما جرج کوچک تحت تاثیر شدید برادر روشنفکرش «فواد» بود .


✅ ❪❪فواد نیز به شدت از جرج حمایت می کرد و وی همان کسی بود که بارقه‌های اول عشق به تالیف و تحقیق در مورد امام علی (علیه السلام) را در ذهن جرج با اهدای یک نهج البلاغه به وی در همان سنین کودکی روشن کرد‌.❫❫ 



📚جرداق پس از گذراندن تحصیلات اولیه در محل تولدش وارد کالج کلیسایی آن زمان لبنان شد و پس از فارغ‌التحصیلی در تعدادی از دانشگاه‌های بیروت به تدریس ادبیات عرب و فلسفه مشغول شد. البته وی در کنار تدریس، به تالیف، نویسندگی، همکاری با روزنامه و مجلات و رادیو نیز مشغول بود.




📝 سرانجام اینکه شروع به مطالعه عمیق نهج‌البلاغه از منظری نو نمود و دریافت که حق صحبت پیرامون امام علی (علیه السلام) نه تنها ادا نشده است بلکه شاید در این زمینه بسیار اجحاف شده باشد.



🌹 او امام علی (علیه السلام) را شخصیتی فراتر از مکان و زمان محدود یافت و عشق به این امام مسیر زندگی و تالیفات او را تغییر داد و به نویسنده دایره المعارف چند جلدی «علی، صدای عدالت انسانی » تبدیلش کرد.



 1⃣ وی در این جلد اول این دایره المعارف با عنوان علی (علیه السلام) و حقوق بشر» با دلایل محکم اثبات کرد که  #امام_علی (علیه السلام) پیشرو تمام متفکران اروپا و جهان است. 



2⃣ در جلد دوم «علی (علیه السلام)و انقلاب فرانسه» پیشرو بودن #امام_علی (علیه السلام) بر فلاسفه انقلاب‌های بزرگ را ثابت کرد.



3⃣ در جلد سوم «علی (علیه السلام) و سقراط»، از آنجایی که سقراط به عنوان پدر فلاسفه بزرگ بشری شناخته می‌شود جرداق ثابت کرد که دیدگاه‌های امام علی (علیه السلام) و سقراط در تمام زمینه‌ها به هم ارتباط دارد.



💠حالا با خودمان فکر کنیم مانسبت به مولایمان #امام_علی علیه السلام ونهج البلاغه اش چه کردیم ما که ادعای شیعه بودن راداریم


 

❪❪نـشـࢪایـن مطلب ضروری صـادقـہ جـاریـہ هم مے بـاشـد❫❫


#جرج_جرداق

💯 @ashegan_karbla 🔙


https://eitaa.com/ashegan_karbla/1760

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">