گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

گذشت عمرم ز نیمه و نیامدی

طبقه بندی موضوعی

۴۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

http://www.parvaresheafkar.com/biography/dr-ali-hajimiri

شاید آن روز


شاید آن روز که سهراب نوشت :

تا شقایق هست زندگی باید کرد،
 
خبر از آن دل پر درد گل یاس نداشت ...
 
باید این گونه نوشت ...
 
هرگلی هم باشد چه شقایق چه گل پیچک و یاس ...
 
تا نیاید مهدی زندگی دشوار است ...
 
اللّهمّ عجّل لولیک الفرج ....
 
-----------
 http://montazranmahdi10.blogfa.com/post/5


چند اصطلاح در وب

 

قفل پاراگراف

</pre>

پاراکراف

<pre>

فاصله افقی

hspace

مجموعه

category

فاصله عمودی

vspace

کامپوننتها

components

ارتفاع

height

کتابخانه و...

librareis

پهنا

width

رسانه و...

media

ایجاد فاصله

<br/>

ماژول

module

افزونه

extension

پلاگین

plugin

آرایش

decorattion

قالب

template

---------------------------

فاصله خطوط   line-height

-------------------

نوع مطلب: وب-رایانه

-------------

نحوه لینک دهی در قالب


  <a href="http://ddddd12.blog.ir/page/site" target="_blank" > سایتها و وبلاگها و کانالها  </a>

       

<a href="http://26m.ir" target="_blank">26m.ir</a>


-------------

رنگ کرمی روشن برای پس زمینه #F5DEB3

رجعت در آخر الزمان

http://www.aboutorab.com/page.php?pid=204&id=1413

---------------------

 

وَ إِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَیْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْضِ تُکَلِّمُهُمْ 


أَنَّ النَّاسَ کَانُوا بِآیَاتِنَا لَا یُوقِنُونَ   [1]


و چون قول [عذاب] بر ایشان واجب گردد جنبنده‏ اى  [2] را از زمین 


براى آنان بیرون مى‏آوریم که با ایشان سخن گوید که مردم [چنانکه باید] به


 نشانه‏ هاى ما یقین نداشتند.»

 

«رجعت» به مفهوم بازگشت و زنده شدن گروهى از مؤمنان خالص و کافران محض، پس از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و در آستانه رستاخیز است که آیات قرآن و روایات صحیح بر آن دلالت مى کند [3] .بنابر روایات شیعی ، نخستین امامى که رجعت مى کند، امام حسین علیه السلام است ؛ آن حضرت از جمله کسانی است که رجعت می کنند و پس از آن زمانی طولانی حکومت خواهند کرد . [4]

از روایات مربوط به رجعت استفاده مى شود که امیرمؤمنان حضرت على علیه السلامنیز رجعت مى کند و سالیان درازى حکومت خواهند کرد. روایاتی که در آنها علی علیه السلام به عنوان دابه الارض [2]  معرفی شده فراوان است. بخشى ازاین روایات در ذیل آیات: آل عمران، 81; حجر، 38 ; ص، 81; نمل، 82 و قلم، 16 در کتاب هاى تفسیر روایى، مانند: تفسیر برهان و نورالثقلین، نقل شده است.  [5]

امام علی علیه السلام می فرماید: انا الدابه التی تکلم الناس  ؛ منم جنبنده ای که خدا او را از زمین بیرون می آورد و با مردمان سخن می­گوید.

دلایل‌ رجعت‌ با استناد به آیات ‌قرآن و دیگر کتب مقدس‌ در کتاب‌ حق الیقین علامه‌ مجلسی به تفصیل توضیح داده شده که نمونه ای از آن در‌ زیر آمده است‌:

اصبغ‌ بن‌ نباته‌ می‌ گوید: معاویه‌ به من‌ گفت‌: شما شیعیان‌ گمان‌ می‌ کنید،  دابّة‌ الارض‌،علی‌ است‌؟

گفتم‌: تنها ما نمی‌ گوییم‌، بلکه‌ یهود نیز چنین ‌عقیده‌ ای‌ دارند! معاویه‌ به دنبال‌ اعلم‌ علماء یهود فرستاد . وقتی که‌ آمد، پرسید: شما مسألة دابّة‌ الارض‌ را در کتب‌ خود دیده‌اید؟  گفت‌: آری‌! معاویه ‌پرسید: آن‌ چیست‌؟ گفت‌: مردی‌ است‌! پرسید: نامش‌ چیست‌؟ گفت‌: ایلیا! پرسید: ایلیا به‌ چه‌ اسمی‌ نزدیک‌ است‌؟ گفت‌: علی‌! [6]

 

________________________________________________________

پی نوشت:

[1]. سوره نمل، آیه82.

[2]. برخی بر این باورند که لفظ دابّـة (جنبنده) اشاره به حیوان دارد، امّا این درست نیست، دلیل ما بر این مدّعا، وجود ادله قرآنی و روایات شریفی است که از اهل بیت علیهم السلام روایت شده و اشاره به این دارند که دابّـة  الأرض انسان است، نه حیوان. (بحارالأنوار، ج 9، ص 204؛ منتخب الأثر، ص 444)

[3]. براى آگاهى بیش تر درباره رجعت رجوع شود به : رجعت، آیت الله سبحانى ; رجعت، علامه مجلسى ; رسالة الرجعة، آیت الله سیدابوالحسن رفیعى قزوینى; الایقاظ من الهجعة، شیخ حر عاملى ; رجعت از دیدگاه عقل و دین، غلامرضا مغیثى ; رجعت، محمدباقر بهبودى ; رجعت، محمدرضا ضمیرى ; رجعت یا دولت کریمه خاندان وحى، محمد خادمى شیرازى.

[4]. بحارالأنوار، ج 53، ص 39 و 46.

[5].  تفسیر برهان و تفسیر نورالثقلین، ذیل آیات یاد شده. مباحث رجعت و پرسش ها و اشکالاتى که پیرامون آن مطرح شده است، فراوان است، براى آگاهى بیش تر افزون به کتاب و نرم افزار «پرسمان معاد» تهیه شده به وسیله گروه پاسخ به پرسش ها و شبهات قرآنى مرکز فرهنگ و معارف قرآن مراجعه کنید .

[6]. حق الیقین (علامه‌ مجلسی)

نوشته شده توسط طه حسن زاده در روز چهارشنبه 1391/5/25

عِلْمُ الْکِتابِ

 http://www.aboutorab.com/page.php?pid=204&id=562

ابو سعید خدری، از صحابه پیامبر صلّی الله علیه و آله که مورد قبول اهل سنت می باشد می گوید:

سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ عَنْ قَوْلِهِ تَعَالَى قالَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ قَالَ ذَاکَ وَصِیُّ أَخِی سُلَیْمَانَ بْنِ دَاوُدَ فَقُلْتُ یَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهِیداً بَیْنِی وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ قَالَ ذَاکَ أَخِی عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِب

از پیامبر صلّی الله علیه و آله پرسیدم منظور از «الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ» [8] چه کسی است؟ حضرت فرمود: منظور وزیر برادرم سلیمان بن داوود (آصف بن برخیا) است. عرض کردم: منظور از «مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ» کیست؟ حضرت فرمود: منظور برادرم علیّ بن ابیطالب - علیه السّلام -است.[9]

 در اینجا لازم است به حدیثی اشاره کنیم که در آن

 تفاوت «عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ» با «عِلْمُ الْکِتابِ» بیان شده است:

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ هُوَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ. وَ سُئِلَ عَنِ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ أَعْلَمُ أَمِ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ فَقَالَ مَا کَانَ عِلْمُ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ عِنْدَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ إِلَّا بِقَدْرِ مَا یَأْخُذُ بَعُوضَةٌ بِجَنَاحِهَا مِنْ مَاءِ الْبَحْرِ

از امام صادق علیه السلام که ایشان فرمودند : آن که «عِلْمُ الْکِتابِ» نزد اوست همان امیرالمومنین علیه السلام است. و از ایشان پرسیدند : آیا آن که «عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ» دارد اعلم است یا کسی که «عِلْمُ الْکِتابِ» نزد اوست؟ حضرت فرمودند : علم کسی که نزد او «عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ» است نسبت به کسی که «عِلْمُ الْکِتابِ» نزد اوست فقط به اندازه آن چیزی است که پشه با بالش از آب دریا بر می دارد. [10]

 

در روایات دیگری از حضرت صادق علیه السّلام آمده است

 که «عِلْمُ الْکِتابِ» نزد همه ائمّه علیهم السّلام است :

عَنِ الصادِقِ فی قَولِه «کَفى‏ بِاللَّهِ شَهِیداً بَیْنِی وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ» قَالَ : إِیَّانَا عَنَى وَ عَلِیٌّ أَوَّلُنَا وَ أَفْضَلُنَا وَ خَیْرُنَا بَعْدَ النَّبِیِّ

از امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه ، ایشان فرمودند : مقصود ما هستیم و البته علی بن ابیطالب علیه السلام اولین نفر از ما و افضل و شایسته ترین از ما بعد رسول الله صلی الله علیه و آله است.[11]

 

عَن عَبدِاللهِ بنِ کَثیرٍ عَنِ الصّادِقِ علیه السلام أَنَّهُ وَضَعَ یَدَهُ عَلی صَدرِهِ ثُمَّ قالَ عِندَنا وَ اللهِ عِلمُ الکِتابِ کُمَّلاً.

از عبدالله کثیر از امام صادق علیه السّلام روایت شده است که حضرت دست بر سینه خود گذاشت و فرمود: قسم به خدا که تمامی علم کتاب نزد ما اهل بیت است. [12]

 

--------------------------------------------------------

پی نوشت :

[8].سوره نمل ، آیه 40

[9].وسائل‏ الشیعة ، جلد 27 ، صفحه 188

[10].بحارالأنوار ، جلد 35 ، صفحه 429 از تفسیر قمی

[11].الکافی ، جلد1 ، صفحه 229

[12].مجمع البیان (به نقل از آیات الولایه در فضائل امیرالمومنین علی علیه السّلام)


نوشته شده توسط گروه قرآن در روز پنجشنبه 1390/5/13 ساعت 29:33

--------------------

تفسیر جامع    ج‏5    127

 

 

قُلْ کَفى‏ بِاللَّهِ شَهِیداً بَیْنِی وَ بَیْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ‏ حضرت صادق علیه السّلام در جواب ابو بصیر و میسره و یحیى بزاز و سدیر فرمود بین کسى که علمى از کتاب را داراست با آنکه علم کتاب در نزد اوست فرق بسیارى وجود دارد آصف بن برخیا فقط واجد یک حرف از حروف اسم اعظم خداوند است دانش او مانند قطره و دریا است و ما ائمه داراى علم کتاب میباشم.[1]

 

 

 

 

[1] بروجردى، محمدابراهیم، تفسیر جامع، 7جلد، کتابخانه صدر - ایران - تهران، چاپ: 6، 1366 ه.ش.

 

 

 

جامع التفاسیر نور

 

نشانه ای از آخر الزمان

یک آیه از کتاب مقدس عهد قدیم می گوید:زمانی که
پرنده روی دیوار مقدس امنیت ندارد و مار به آن حمله می کند .....
منجی ظهور خواهد کرد این اتفاق در پاییز 1397 افتاده است

بسم الله الرّحمن الرّحیم

نرم افزار جامع به سوی نور 5 (نسخه ویندوز)

نرم افزار جامع به سوی نور مجموعه ای منحصر به فرد از بیانات نامه ها و سخنرانیهای حضرت امام خمینی(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله از سال 68 تا کنون می باشد که به همت مرکز اطلاع رسانی غدیر تولید و با هدف استفاده عموم علاقه مندان و پژوهشگران عرضه می گردد.

ز ویژگیهای بارز این نرم افزار که آن را از سایر نرم افزارهای مشابه متمایز می گرداند امکان مشاهده متن سخنرانی حضرت امام و استماع صوت آن به صورت همزمان و همچنین امکان به روز رسانی خودکار بیانات مقام معظم رهبری می باشد که در نسخه 5 به این نرم افزار اضافه گردیده است.

ویژگی های کلی نرم افزار جامع به سوی نور 5 عبارت است از :

1.      متن کامل دوره ٢٢ جلدی صحیفه نور منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی

2.      صفحه بندی بر اساس صفحات کتب ٢٢ جلدی صحیفه نور

3.      متن سخنان مقام معظم رهبری از سال ٦٨

4.      امکان جستجوی پیشرفته داخل متن سخنرانی

5.      انتخاب محدوده جستجو بر اساس تاریخ

6.      امکان پخش صوت متن انتخاب شده

7.      جستجوی ترکیبی و...

امید است که با ارسال نظرات و پیشنهادات خود ما را در عرضه بهتر محصولات یاری فرمایید.

دانلود نرم افزار

 

نرم افزار به سوی نور (نسخه اندروید)

مرکز اطلاع رسانی غدیر پس از تولید و انتشار موفق نرم افزار جامع به سوی نور با قابلیت نصب برروی رایانه های شخصی ، با توجه به درخواست کاربران عزیز مبنی بر ارائه نسخه اندرویدی این نرم افزار ، اقدام به طراحی نسخه اول نرم افزار اندروید به سوی نور نموده و به عموم علاقه مندان تقدیم می نماید.

یژگی های نرم افزار اندروید به سوی نور نسخه 1 عبارت است از :

1.      متن کامل دوره ٢٢ جلدی صحیفه نور منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی

2.      مطالعه ی بدون نیاز به اینترنت در تمامی جلدها و متون

3.      امکان جستجو در متن تمامی جلد ها و نمایش لیست نتایج

4.      امکان مطالعه بر اساس شماره جلد کتاب

5.      درج تاریخ و شماره صفحه اصلی کتاب به منظور ارجاع صحیح

امید است که با ارسال نظرات و پیشنهادات خود ما را در عرضه بهتر محصولات یاری فرمایید.

دانلود مستقیم دانلود از کافه بازار

-------------------------

http://www.ghadeer.org/download