گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

گذشت عمرم ز نیمه و نیامدی

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

شب ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) وقتی جمع کوچکی از طلاب دور هم نشسته بودند و صحبت‌ها به آنجا می‌رسد که یکی از طلاب در روزنامه عکس دختری را با عنوان "زیباترین دختر روزگار" نشان می‌دهد و می‌پرسد اگر شما را مخیر کنند بین اینکه با این دختر به طور مشروع و قانونی ازدواج و هزار سال هم زندگی کنید، یا اینکه جمال علی(ع) را مستحباً زیارت و ملاقات کنید، کدام را انتخاب می‌کنید. همه دیدار با امام علی (ع) را مستحب می‌شمرند و زندگی با آن زن را انتخاب می‌کنند.

علامه شرح می‌دهد که حتی نتوانسته نگاهی به کاغذ بیندازد و آن را به نفر بعدی رد کرده است. بُغضی کرده بود و حس می‌کرد یک حالت خیلی عجیبی به او دست داده است. می‌گوید: تا آن وقت همچو حالتی ندیده بودم. شبیه به خواب و بیهوشی بلند شدم. حالت غیر عادی. یک دفعه دیدم یک اتاق بزرگی است، یک آقایی نشسته در صدر مجلس، تمام علامات و قیافه‌ای که شیعه و سنی درباره امام علی (ع) نوشته در این مرد موجود است. یک جوانی پیش من در سمت راستم نشسته بود. پرسیدم این آقا کیست؟ گفت: این آقا خود علی (ع) است، من سیر او را نگاه کردم. آمدم بیرون، رفتم همان جلسه، کاغذ رسیده دست نفر نهم یا دهم، رنگم پریده بود. نمی‌دانم شاید مرحوم شمس‌آبادی بود، خطاب به من گفت: آقا شیخ محمدتقی شما کجا رفتید و آمدید؟ نمی‌خواستم ماجرا را بگویم، اگر بگویم عیششان بهم می‌خورد، اصرار کردند و من بالاخره قضیه را گفتم و ماجرا را شرح دادم، خیلی منقلب شدند.»

گفته بود «بعد از جریان دیدار با امام علی‌(ع)، کتاب‌ها را که باز می‌کردم فکر می‌کردم؛ اینها را من قبلاً خوانده‌ام.»

علامه جعفری علاقه بسیاری به مولوی و دیوان اشعارش به ویژه مثنوی داشته است. با اولین نگاه به کتابخانه شخصی‌اش حجم کتاب‌های مربوط به مثنوی حکایت از این علاقه وافر دارد. تفسیری 15 جلدی که او در رابطه با مثنوی نوشته، میزان مطالعه و کار علمی‌ای را که استاد بر روی آن انجام داده است نشان می‌دهد.

پس از مثنوی، علامه ترجمه و تفسیر نهج‌البلاغه را در پی خوابی که یکی از بستگان نزدیکش دیده بود آغاز کرد. خوابی که در آن علامه امینی، صاحب الغدیر، خواسته نامه‌ای را به علامه جعفری برساند که در آن خواسته بود به علامه بگوید: ما اکنون در این عالم (برزخ) دیگر نمی‌توانیم کاری بکنیم ولی شما در آن دنیا در میدان کار هستید و می‌توانید درباره امیرالمؤمنین علیه‌السلام کار کنید.

https://www.mashreghnews.ir/news/362939

پیش بینی محمد حسنین هیکل

پیش بینی محمد حسنین هیکل روزنامه نگار و مورخ مصری درباره سرنوشت عربستان بعد از فوت او، در شبکه های اجتماعی بازتاب وسیعی داشت. "محمد حسنین هیکل" قبل از فوتش گفته بود عربستان با یمن خواهد جنگید و در یمن غرق می شود و یمن پیروز خواهد شد، اگر این اتفاق نیفتاد، مرا از قبر بیرون بیاورید و جسدم را آتش بزنید و کتاب هایم را بسوزانید

https://eitaa.com/masaf/9349

بصیرت

پیراهنی که آید از او بوی یوسفم

ترسم برادران غیورش قبا کنند





در این بیت می توان 


پیراهن را مقام معظم رهبری یوسف را آقا جان امام مهدی عج و برادران را مردم کنایه گرفت


عباس حدّادزاده بهابادی


با تشکر از ایشان در توضیح کنایه پیراهن بصیرت افزایی را وجه شبه بیان نمودند


البته با کمی تساهل پذیرفتنی است 

فجیره یکی از مناطق مهم و تاریخی و باستانی امارات متحده عربی  است

نفتکش فجیره و همچنین مکانی نزدیک سفارت امریکا در بغداد مورد حمله قرار گرفت

که شاید اتّفاقات مشابه دیگری روی دهد تا یازده شپتامبر در اذهان زنده شود

شکی نیست که ترامپ ماجراجو دنبال بهانه می گردد 

این هشدار به آقای جهانگرد ایرانی است

دوران گفتگو تمام شده است 

سمند صاعقه زین کن سواره باید رفت

البته سواره ولی نه با هواپیما بلکه با ...