گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

چرا جانم نمی آیی؟

گل نرگس کجایی تو

گذشت عمرم ز نیمه و نیامدی

طبقه بندی موضوعی

یا رسول الله(ص) ای ختم رسل 

یا محمد(ص) ای که هستی عقل کل

یا محمد(ص) حضرت خیرالانام
از علی (ع) و فاطمه(س) بر تو سلام

خفته زهرای تو اینک زیر خاک
سینه ی من در عزایش چاک چاک

در غم او شیشه ی صبرم شکست 
تار و پودم یک به یک از هم گسست

آن امانت را که بسپردی به من 
شد شکسته از جفای اهرمن

تا قیامت از غمش در ناله ام 
شادمانی رخت بست از خانه ام

صورتش نیلی و پهلویش کبود
داغ او خواب از دو چشم من ربود

در عزایش غصه دار و خسته ام
دست از این دنیا ز داغش شسته ام

تا به جمع ما پریشانی رسید
زینبم از غصه مویش شد سپید

یا رسول الله(ص) بپرس از  دخترت
گو چه آورده است دشمن بر سرت

سینه و پهلو شکسته از جفا
مومنین با داغ زهرا(س) مبتلا

کاشکی این خانه هرگز در نداشت 
یا فدک را دخت پیغمبر(ص) نداشت  

چون که شد بر خاندان تو جفا
من شکایت می برم نزد خدا

من که مامورم به صبر و خامشم 
یا محمد(ص) پس به یادت دل خوشم

عاقبت وقت پریشانی رسید 
موسم سر در گریبانی رسید

در غم زهرا(س) کنم صبری جمیل
این جهان بی فاطمه(س) باشد قلیل

چون که یارم رفت و من تنها شدم 
داغدار حضرت زهرا(س) شدم

دوستان واقعی عقبائی اند
مثل زهرا(س) جملگی مولائی اند

رفت زهرا(س) تا شوم من بی قرار 
اف به این دنیا و بر این روزگار 

=========

http://ashkeshafagh.parsiblog.com/Posts/743

=========

http://ddddd12.blog.ir/category/fatima


طبقه بندی: فاطمیّه، 


برچسب ها: در غم زهرا(س)، 

  • چشم انتظار گل نرگس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">